Gjennom avtalen støtter AF Gruppen Born to Plays arbeid og vil bidra med faglige ressurser og tilrettelegging for kurs og arrangementer som bygger opp under stiftelsens formål. Avtalen løper i første omgang frem til sommeren 2027.
Samarbeidet skal styrke Born to Plays arbeid med å tilby barn og unge en trygg arena for utvikling, læring og fellesskap – gjennom lek, aktivitet og sosial mestring.
– Vi ønsker å være en brobygger mellom barnas drømmer og deres virkelige muligheter. AF Gruppens støtte gjør det mulig for oss å nå enda flere, og å utvide tilbudet i Alna bydel betydelig, sier Paul Hegna, styreleder i Born to Play.
Fokus på like muligheter og mangfold
Born to Play arbeider for å gi alle barn og unge, uavhengig av bakgrunn, like muligheter til å delta i meningsfulle aktiviteter. Med fokus på lek, kreativitet og selvutvikling, skaper stiftelsen et fellesskap der mangfold ses som en styrke, og hvor det er trygt å være seg selv.
– Vi gir barn og unge tro på seg selv – og med støtten fra AF Gruppen får vi enda bedre forutsetninger for å inspirere og utruste dem med verktøyene de trenger for å bygge sin egen fremtid, sier Harmeet Singh, daglig leder Born to Play.
– Inspirasjon og muligheter
Med sitt nye hovedkontor Construction City på Ulven i Oslo er AF Gruppen en del av satsningen på Hovinbyen som innovasjonsdistrikt for bygg, anlegg og eiendomsnæringen.
- Born to Play gir unge inspirasjon og muligheter til å ta smarte valg for fremtiden. AF Gruppen ønsker å være en synlig, ansvarlig og relevant aktør i lokalmiljøet. Gjennom dette partnerskapet håper vi at flere unge får øynene opp for de mange spennende mulighetene innen byggenæringen, sier Knut Ekern, kommunikasjonsdirektør i AF Gruppen.
Samarbeid med langsiktige ambisjoner
Både AF Gruppen og Born to Play har et sterkt ønske om at samarbeidet skal gi varige ringvirkninger. Målet er å bygge opp et trygt, tilgjengelig og inspirerende tilbud som skaper reell forskjell for unge – og som på sikt kan danne en modell for andre bydeler og samarbeid.
Avtalen gjelder i første omgang i to år, men intensjonen fra begge parter er at samarbeidet skal forlenges.
– Vi ser på dette som starten på et langsiktig partnerskap. Sammen med AF Gruppen kan vi skape noe som virkelig betyr noe – ikke bare for barna her og nå, men for hele samfunnet på sikt, sier Hegna.
Knut Ekern
Kommunikasjonsdirektør
AF Gruppen Konsern